به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده، محسن کرمنژاد در راستای برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: این کارگاه آموزشی صبح امروز در سالن اجتماعات شبکه بهداشت آباده با هدف بروزرسانی دانش فنی و افزایش مهارتهای عملیاتی، ویژه کلیه مراقبین سلامت، ماماها و بهورزان طراحی و اجرا شد.
وی افزود: شرکتکنندگان در این نشست، به بررسی چالشها و راهکارهای موجود در حوزه سلامت مادر و کودک پرداختند.
کرم نژاد با بیان اینکه محورهای اصلی بحث و بررسی در این کارگاه، بر دو موضوع حیاتی متمرکز بود گفت: نرخ فرزندآوری و راهکارهای پیشگیری از سقط جنین، در این نشست توسط متخصصان و شرکتکنندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، و روشهای نوین آموزشی و مراقبتی از دیگر موضوعات مورد بحث بود تا در مواجهه با مراجعین، بتوانند قش مؤثرتری در حمایت از سلامت خانوادهها ایفا کنند.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده در ادامه اظهار کرد: علاوه بر مباحث تخصصی پزشکی و مراقبتی، در این جلسه سلسله مراتب قوانین و مقررات مربوط به سیاستهای جمعیتی و مشوقهای فرزندآوری، مجدداً برای کلیه پرسنل بازخوانی و یادآوری شد.
وی در پایان هدف از این اقدام را اطمینان از آگاهی کامل پرسنل سلامت از قوانین جاری دانست تا بتوانند به عنوان هادیان زندگی، نقشآفرین اصلی در ترویج و حمایت از سیاستهای جمعیتی کشور داشته باشند.
در پایان این جلسه از واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان و مربیان این کارگاه آموزشی قدردانی به عمل آمد.
انتهای خبر/









دیدگاهتان را بنویسید